Polecam

środa, 31 sierpnia 2022

Sierpniowa fala UFO nad Polską

Na początku sierpnia 2022 r. nad Polską zaczęły pojawiać się masowo niezidentyfikowane obiekty latające. Badacze UFO przyjmowali zgłoszenia m.in o pomarańczowych, czerwonych światłach. Przyglądałem się tym doniesieniom z zaciekawieniem. Aż i do mnie trafił pierwszy podobny incydent, a potem zaczęły napływać kolejne zgłoszenia.


Tuż po otrzymaniu trzech pierwszych zgłoszeniem zrobiłem publikację dzięki, której otrzymałem następne doniesienia. Mój pierwszy materiał traktował o obserwacji pięciu świateł pomarańczowo czerwonych tworzących pas w Markach, woj. Mazowieckie i obserwacji trzech obiektów przypominających lampiony lub flary w Mławie, woj. Mazowieckie i trzech NOL-i w Iłowo-Osada, woj. Warmińsko – Mazurskie. O tym możecie państwo przeczytać tutaj : http://wtajemniczeni-pg.blogspot.com/2022/08/ufo-nad-mazowszem-sierpien-2022-r.html


Późniejsze wzmianki o zaobserwowanych obiektach zacząłem dodawać do spisu, który utworzyłem specjalnie na cele zebrania doniesień o sierpniowej fali UFO nad Polską. Głównie sierpniowej, bo podobne obserwacji zdarzały się w lipcu, czy nawet w nawet w roku 2020.


Poniżej prezentuje owy spis :

- 4 sierpnia, godzina ok. 23.00, widziane przez chwilę, świadek nie potrafi powiedzieć ile było świateł, Namysłów, woj. Opolskie


- 2 sierpnia, godzina 22.00 -23.00, Gostynin, woj. Mazowieckie


- 3 sierpnia, godzina ok. 23.00, Działdowo, woj. Warmińsko – Mazurskie, 3 obiekty, „Dodam jeszcze jedno, nie wiem czy to ma coś z tym wspólnego co widziałem ale może tak być. Chwilę po tym co widziałem zaczęły latać dwa samoloty odrzutowe, które przeleciały w tym miejscu co były te obiekty. Po chwili wróciły i znowu przelatywały w tym miejscu. Było je słychać przez dłuższą chwilę, myślę że około 15 min.”


- 18 lipca, godz. 22:20. – 22:30 , Bełchatów, woj. Łódzkie

 Relacja :

 „Zdarzenie miało miejsce dokładnie 18 lipca o godzinie 22:20/30. Południowa część Bełchatowa Byłam z moim bratem na wieczornym papierosie na balkonie, gdzie nagle ukazało się 5, maksymalnie 6 właśnie identycznych, pomarańczowych świateł. Po 2 sekundach zniknęły, trwało to naprawdę moment. Później ukazały się na niebie dwa, bardzo jasne, punktowe rozbłyski. W bardzo małej odległości od siebie i krótkim odstępie czasowym. Wyglądało to tak, jakby ktoś zapalił latarkę w ciemnym lesie i ją zgasił. Albo… jakby nagle bardzo jasna gwiazda się wypaliła? Ciężko mi to określić, ale nie widziałam nigdy czegoś takiego. W ostatnich momentach widzieliśmy rakietę która w nienaturalny sposób wykręciła i zniknęła. Wokół całego zdarzenia krążyło bardzo dużo małych, i nienaturalnie szybkich obiektów, które poruszały się w randomowe sposoby. Wszystko trwało może 10 minut. Początkowo wydawało mi się to irracjonalne, ale skoro widział to również wszystko mój brat stojący obok.. chyba jednak nie mogło mi się to wydawać. „


- 2 sierpnia, godz. ok.22:30, Chrościce, woj. Opolskie, obiekty „widziane 4 razy w niedługich odstępach i różnych miejscach”


- rok 2020, godz. ok.20:00, centrum miasta Łódź, woj. Łódzkie, „5 obiektów, światła żółto-pomarańczowe. Układ nieregularnego bumerangu(powiedzmy). Przemieszczało się dość szybko. Był dość sporych rozmiarów.”


- 4 sierpnia, godz. 22:00–23:00, woj. Kujawsko-Pomorskie, „Również to widziałem będąc w miejscowości Bartniczka. Widziałem dwa razy coś takiego w odstępach 10 - 15 minut jak widoczne było gdzieś w kierunku Działdowa. Jakby leciało w jednym kierunku a po chwili wracało „


- 4 sierpnia, godz. 23.00, Stryjki, woj. Podlaskie, „3 światła pomarańczowe od prawej strony i jeszcze zapaliły się dwa i zniknęło. I ogólnie świeciło się 5 pomarańczowych kółek w równej linii i jak zapaliły się 2 ostatnie, zniknęło „


- 3 sierpnia, godz. 22:00-23:00, Raciąż, woj. Mazowieckie, 3 duże kuliste pomarańczowe światła, w równym rzędzie.


- 2 i 3 sierpnia, godz. ok. 22:00, Poddębice, woj. Łódzkie, „Za pierwszym razem, było to jasne światło, które leciało w kierunku wschodnimi do góry, ciemniało, by na wysokości Wenus zniknąć. Drugiego dnia, trzy światła bardzo jasne i jakby połączone -jedno w środku wyżej dwa po bokach niżej. Tym razem opadały w dół i zniknęły mi za drzewami. Trwało to krótko, więc nie zdążył bym do chaty po aparat”


- 3 i 4 sierpnia, godz. po 22:00, Małocin, woj. Mazowieckie, pierwszego wieczoru 3 kule, a drugiego 4 kule


- 2 sierpnia, godz. 21:00 – 22:00, Środa Wielkopolska, woj. Wielkopolskie, „Widziałam coś takiego ostatnio przez chwilę, szybko znikło światło.”


- 3 sierpnia, godz. ok. 22:30, Sochaczew, woj. Mazowieckie, „ Widziałem, że były 3 obiekty które chwilę poświeciły takim pomarańczowym ogniem i zgasły i już się nie pojawiły. Z mojej miejscowości widać je było na północy na wysokości jakieś 200/300 metrów. Na początku myślałem, że to flary, ale były w idealnie jednej poziomej linii i zgasły wszystkie jednocześnie. Na pewno nie był to samolot. Nie było widać ruchu były jakby zawieszone w powietrzu. „


- 2 sierpnia, godz. ok. 23:00, Wyszków ul. Leśna, woj. Mazowieckie, „Nieduża odległość trzy świecące obiekty wisiały nad polami znikły po chwili po czym znowu się pojawiły i znikły.”


Grafika stworzona przez Martę - świadka poprzez naniesienie obiektów na zdjęcie. Uwaga ! to nie jest zdjęcie z obserwacji tylko specjalna grafika wykonana dla zilustrowania jak wyglądały obiekty i w którym miejscu się znajdowały.

Tak to jest ta sama grafika, którą użyłem w poprzednim materiale na blogu. Jeszcze raz powtarzam - to nie jest zdjęcie z obserwacji. Grafika ma pokazać jak wyglądały obiekty obserwowane przez Martę, a później zaczęły napływać doniesienia o podobnych obserwacjach.




Jeśli byłeś obserwatorem niezidentyfikowanego obiektu latającego lub innego fenomenu i chcesz się tym podzielić to napisz do mnie na e-mail : ponury1@poczta.onet.eu lub na Messenger Fb.

Piotr Gadaj

4 komentarze:

  1. Co do obserwacji w okolicach Bełchatowa, Opola, Namysłowa.. godziny około 22.00 -23.00 Obstawiam na 99.99% że to były obesrwacje flar wypuszczane z myśliwców.
    Mają tam strefę lotów (tzw. DORA) od Częstochowy po Oleśnicę, oraz Wieluń, Wieruszów ...
    Całkiem spora strefa... Obserwuję to często, mam piękny widok z tarasu .. Nadalatują z Poznania.. kiedy wlatują w strefę puszczają flary... najpierw jedna eskadra.. po paru minutach przylatuje kolejna i znowu flary.... Potem ganiają się i puszczają flary :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotrek, czemu tak dużo obserwacji w ciągu tego miesiąca

    OdpowiedzUsuń
  3. Moj znajomy jechal w nocy ze znajomymi w lipcu, z pl do niemiec.
    Zauwazyli ogromny obiekt wiszacy nad ziemia, wielkosci mniejszego miasteczka, obiekt poruszal sie jakby za nimi przez ok 5-10min, poczym "rozplynal sie"

    OdpowiedzUsuń
  4. Obawiam się że były to ruskie drony rozpoznawcze. Operują one na głównych kierunkach operacyjnych - Przesmyku Suwalskiego i na Mazowsze. Przygotowania do ataku na Polskę.

    OdpowiedzUsuń