Polecam

sobota, 29 kwietnia 2017

Wywiad z Ireneuszem Krokowskim

Irek Krokowski - badacz zjawisk paranormalnych, działający czynnie w środowisku od 1993 r. ,mieszkający na Dolnym Śląsku. Brał udział w wielu programach TVP i Niezależnej Telewizji Janusza Zagórskiego na temat zjawisk paranormalnych i swojej działalności.

1. Na wstępie powiedz pokrótce jaki jest twój stosunek do istnienia Boga ? 
    Ja przynajmniej kojarzę cię jako ateistę.

Wierze w siłę twórczą automatyczną, ale w boga biblijnego nie.
Wierze w automatyczny proces intensywnego uczenia się, wędrówka dusz już tak bardziej , cenie sobie dzieła Roberta Monroe.Mój ateizm prowadzi do antykościelnego nastawienia, a tak to wiem że coś musi istnieć

2. Opowiedz jak i dokładnie kiedy zaczęła się twoja przygoda ze stricte zajmowaniem się zjawiskami paranormalnymi jako badacz ?

 Miałem wtedy 14 lat ,to było jesienią, wyszedłem na autobus rano, był świt jakieś 80 metrów dalej przy drodze zobaczyłem dziwną poświatę, to wyglądało jak kawałek mgły która poruszała się od jednej strony do drugiej przy drodze.Chwile stałem i patrzyłem na to w końcu ruszyłem w tamtą stronę zbliżając się widziałem ją coraz bardziej lampy uliczne jeszcze się paliły ruszyła w okolice lampy tam gdzie jaśniej i stała się wtedy niewidoczna ale po chwili przesunęła się w ciemniejsze miejsce i znowu było ją widać, to mnie zaciekawiło kiedy byłem już blisko mgiełka jak dymek owalnego kształtu ustawiona pionowo podniosła się lekko w górę i ruszyła w prawo jakby przeniknęła przez płot i nisko nad łąką przemieściła się w kierunku budynku starej remizy i tam ją zgubiłem , poszedłem tam ale nic nie widziałem w środku , po szkole kiedy wróciłem do domu dowiedziałem że w domu obok przywieźli zmarłą kobietę, która zmarła w szpitalu.Dawniej zmarli leżeli w domu do pogrzebu , dopiero potem to mi się tak zaczęło z tym kojarzyć , dawno temu oglądałem jakiś tam program że kontakt ze zmarłymi jest możliwy, 96 rok to był potem przez jakiś czas robiłem eksperymenty przy użyci magnetofonu ale bez skutku więc dałem sobie spokój , ale pewne sprawy z tym związane utkwiły mi w pamięci , w 2004 roku wynająłem mieszkanie któregoś razu w nocy w pokoju usłyszałem głośny gwizd jakby nagle ktoś na palcach głośno zagwizdał, zerwałem się chwyciłem kamerę i w nieumiejętny sposób zacząłem nagrywać ale wówczas bez doświadczenia nie wiedziałem jak do tego podejść . W roku 2009 kupiłem aparat zacząłem obstrzeliwać cmentarze wpadałem tam o różnych porach i robiłem tysiące zdjęć coś tam na niektórych mi wychodziło, ale ogólnie efekty były marne , jest jesień 2010 godzina koło 00 cmentarz, robię zdjęcia rutynowo, obchodzę cały cmentarz brałem ze sobą psa Dobermana pies podszedł do siatki ogrodzenia uniósł głowę i zaczął się cofać tyłem do mnie patrzył w górę ja zrobiłem parę zdjęć w tamtym kierunku i poszedłem do domu , zdążyłem wejść do pokoju , mama wyszła na dwór stojąc w ganku dwa metry od siebie zauważyła taki słup przeźroczysty brązowy jak postać, stał nieruchomo , przetarła oczy spojrzała raz jeszcze i uciekła, wpadła do mnie do pokoju zrobiła mi awanturę, że coś przywlokłem do domu z cmentarza ja się śmiałem z tego że ma zwidy lub próbuje mnie zniechęcić od chodzenia po cmentarzach w nocy , na drugi dzień wieczorem pies pod gankiem zaczął coś atakować zrobił odwrót i uciekając uderzył w zamknięte drzwi aż go odbiło ja oniemiałem tak przerażonego psa jeszcze nie widziałem chwyciłem kamerę i zacząłem go nagrywać wtedy uwierzyłem mamie pomyślałem aha a jednak coś się dzieje a ja tylko na to czekałem i co dalej? Nie mam sprzętu nie mam jak nagrywać nie wiem co z czym a tu taka akcja , na drugi dzień nadal pies pokazywał w którym miejscu coś widział,co nagrałem i mam to , wtedy dotarło do mnie że coś jest na rzeczy i że muszę zasięgnąć edukacji w tym kierunku bo jest okazja na eksperymenty , potem poznałem człowieka który mnie tego nauczył, zakupiłem sprzęt i zacząłem , cmentarz był najbliższym miejscem gdzie mogłem się szkolić i tam potem zacząłem wyłapywać głosy nie jest to proste jak w roku udało się 3 razy coś złapać to był sukces a biegałem tam po nocach duży nakład pracy i wytrwałość , potem udało mi się skontaktować z nieżyjącym ojcem , siostrą i babcią , zaraz po ich śmierci zacząłem próby kontaktu , dzwonili do mnie ludzie jeździłem do nich sprawdzałem domy itd , w jednym przypadku po zostawionej wiadomości przez zmarłego jego nazwisko wpisując w gogle ustaliłem kto to był to mnie powaliło i przez to ustaliśmy przyczynę nawiedzenia śledztwo trwało 8 miesięcy zanim byt podał kim jest i wszystko zaczęło się układać oraz wyjaśniać. Transkomunikacja, nakład pracy , wyczucie, upartość i duże poświęcenie , edukacja znajomość obsługi programów dźwiękowych sprzętu równa się sukces , Stary Grodków miejsce mordów żołnierzy wyklętych tam była potężna aktywność jedna z najsilniejszych jakie spotykałem po odkopaniu szczątków i uświęcenia tego miejsca aktywność ucichła . Coś tu jednak jest na rzeczy .


3. Których badaczy, publicystów cenisz sobie najbardziej ? z którymi najlepiej ci się współpracuje ?

 Jeśli o to chodzi to Arka Miazgę, Damiana Trele, są bardzo dokładni , Marka Sęka audycje też są ciekawe ,jednak mało kto stara się o własne materiały o które nie jest łatwo , dawna współpraca z Januszem Zagórskim i tematyka UFO dała dobre wyniki poszliśmy śladem do oficerów wojskowych, którzy zaczęli mówić, to był strzał w dychę . Piter z Zagórza też jest dobrym badaczem, ogólnie to cenie wszystkich zawsze coś tam ciekawego pokażą , nie toleruje oszustów a niestety tacy też są potrafią iść w zaparte mimo dowodów że oszukują, Mariusz Buzek też publikuje ciekawe nagrania. Twoja Orbita N też widzę rozwija się ciągle . Jest też taki Romek z Rawicza, muzyk który w ukryciu robi eksperymenty nie chce się z tym ujawniać podobnie Dj Pepiko z Wrocławia i parę innych osób , cenie Krzyśka Jackowskiego, dobry jest i faktycznie wiele się spełnia, czekam teraz na to co mi zapowiedział, ciekawe . Marek Szwedowski kolejny jasnowidz trafił bezbłędnie m.in zabójcę 19 latki, byłem tego świadkiem

4. Za jaką koncepcją pochodzenia UFO się opowiadasz ?

Pochodzenie UFO z pewnością coś tutaj grubo na rzeczy jest, mamy stare rysunki, badania dna, szkieletów, w każdym piśmie świętym są opisy ingerencji w naszą cywilizację,  jej kulturę itd. , są tu z własnym planem dla własnych celów starając się jak najmniej dezorganizować życie ludzi którzy stanowią próbki do ich badań . Więcej można się dowiedzieć pytając wojskowych i ze strony Brytyjskiego Ministerstwa Obrony Narodowej , badania nad ufo pokazały że nasza wiedza jest zupełnie nie kompatybilna i nie sięga tak wysoko jeśli chodzi o technologie ufo  i nasz ludzki poziom pojmowania , dopiero jeśli ktoś miał z tym styczność to już rozumuje zupełnie inaczej na tym polu , podam przykład dwóch biznesmenów braci jeden z nich był wzięty opowiada o tym z dużą powagą a jego brat się z tego śmieje, dopiero coś mu tam zaświtało kiedy słuchał słynne wypowiedzi Generała Czernowa Apoloniusza. Być może w przyszłości jeśli nasza technologia pozwoli nam uzyskać odpowiednie instrumenty badawcze, sprawa ufo zostanie wyjaśniona ale jak już pisałem dla wnikliwych ludzi już jest wyjaśniona, potyczki z wojskiem, pościgi raporty wojskowe śledztwa wiele ujawniły zupełnie jakby ta cywilizacja dała do zrozumienia wojsku aby nie podskakiwali ponieważ nasza technologia jest zbyt słaba do ich , incydenty koło lotniska byłego wojskowego z Wrocławia zdają się to potwierdzać.



5. Czyli rozumiem, że według Ciebie UFO pochodzi stricte z kosmosu ?

Według mnie UFO pochodzi z kosmosu, są to istoty o wiele bardziej rozwinięte od nas ,które opanowały sztukę przemieszczania się między wymiarowo, jeśli do danej gwiazdy, czy planety jest odległość ileś tam lat świetlnych to normalne dotarcie tam jest niemożliwe, pozostaje opcja przeskoku poprzez Wymiar. Naukowcy już wiedzą że takie coś jest możliwe, Mack Braze,l który pracował w Area 51 mówił o reaktorze antymaterii który może wytworzyć taką moc iż możliwy jest przeskok poprzez Wymiar, on twierdzi, że w Area 51 jest taki reaktor po katastrofie UFO, ale nie umieją go uruchomić w 2008 roku cząsteczki antymaterii. Odkrył zderzacz hadronów, reaktor przyśpieszeń cząsteczek elementarnych okazuje się że materia w reakcji z antymaterią generuje potężną darmową moc, gdyby stworzyć takie reaktory wszystko na ziemi było by za darmo .

6. Jesteś znany m.in. z akcji cmentarnych podczas, których „ polujesz „ na duchy.Opowiedz tym, którzy nie są wtajemniczeni, od podstaw na czym to polega ? jakim sprzętem się posługujesz ?

Nie mam jakiegoś nie wiadomo jakiego sprzętu ,mam mierniki, wykrywacze, używam dyktafonu, kamer i no właśnie jakim moim zdziwieniem było kiedy smartfon zarejestrował bardzo wyraźny głos ducha, stało się to w momencie kiedy nie miałem sprzętu przy sobie i użyłem telefonu a więc smartfony w trybie wideo a jak jeszcze mają zapis stereo nadają się wyśmienicie do evp w tym celu trzeba odciąć fale gsm poprzez włączenie trybu samolotowego, włączyć zapis wideo i mamy jednocześnie obrazowanie i dźwięk.Ja robię to w taki sposób - kładę dyktafon na ławce na cmentarzu, obok mierniki, oddalam się na około 4 metry i prowokuje do kontaktu, zadaje pytania tak do 40 minut wystarczy jeśli w tym czasie nic się nie dzieje znaczy to że jest czysto , statystycznie głosy padały np po 8 minutach, po 16 , a nawet chwile po zadaniu pierwszego pytania , najczęściej padają pojedyncze słowa , całe zdania, rzadziej i wiele tu można minąć ponieważ niektóre są jakby skompresowane zawarte w krótkiej paczce która oryginalnie jest nie do rozszyfrowania ale program dźwiękowy Coll Edit pozwala na odpowiednie podbicie dźwięku, który staje się czytelny , np w oryginale słychać jakiś krótki pogłos a potem okazuje się że jest to całe zdanie , padają też słowa które są wyraźne, ale nie mają składni, zupełnie jakby jakiś nieznany język , miałem przypadek gdzie padły trzy słowa - pierwsze niezrozumiałe, drugie też, a trzecie idealne zupełnie jakby się dostrajał i trzecie słowo już wyraźne.Podam przykład, przeliteruje "addi trrrr a ja wiem", pada jedno słowo zupełnie nie czytelne, przerwa następnie drugie już bardziej czytelne i trzecie zupełnie czytelne ,a jaki jest dobry sposób na zdjęcie ducha kiedy miernik pokazuje wykrycie - jedna osoba go prowokuje, a druga z kilku metrów kiedy pada sygnał robi w tym momencie zdjęcie, w nocy iso na 1600 i flash rozjaśnia nam ładnie tło i jest duże pole rażenia wtedy , wracając do głosów jest duża ilość pomyłek zaszuranie kurtką oraz inne zakłócenia mogą powodować dźwięki przypominające słowa np gdzieś w oddali coś spowoduje ciśnienie akustyczne można tego nawet nie słyszeć, zakres niskich częstotliwości i kiedy to ciśnienie pchnie membrame mikrofonu nagra się specyficzny dżwięk a przy odsłuchu przypomina taki głuchy trzask lub odgłos kropli z echem jeszcze , jest też tak że np w bloku mieszkalnym kiedy przeprowadzamy evp może się przebić głos sąsiada z za ściany odbity zniekształci się tak iż pomyślimy że to jakiś głos evp , nie używam żadnych radyjek typu ghost box, uważam że wyłapuje on przypadkowe odgłosy spikerów, te głośniejsze uwypukla, znając zasadę jego działania i skanowania fal w tą i z powrotem , są też dźwięki,, których identyfikacja jest trudna, a które padły w momencie aktywności, np. głośny pisk którego nie było słychać, a przy odsłuchu słychać, że aż poszło echo po lesie i to jest ciekawe , fale elektromagnetyczne też mogą powodować pchnięcia membramy i powodować dźwięki o różnym brzmieniu dlatego w trakcie evp w domu wyłączamy wi fi i telefony . Mógłbym o tym jeszcze opowiadać i opowiadać, ale to co najistotniejsze przekazałem.

7. Jaka była twoja najciekawsza przygoda jeśli o tego typu wypady ?

 Każda przygoda była ciekawa, miała w sobie coś nowego, ale najciekawsza to z nawiedzonym domem pod Legnicą, miałem okazje długo go diagnozować tam wydarzyły się sprawy które w jakimś stopniu dotknęły ludzi i mnie też , ciąg dziwnych zdarzeń trwa nadal , dziwna aktywność potrafił być spokój przez wiele miesięcy i znowu aktywność się pojawiła ale tym razem udało się ustalić nazwisko po tym jak padło na telefon, tak na telefon bo nie miałem wtedy sprzętu przy sobie i użyłem telefonu , wpisałem nazwisko w google i bardzo szybko wyskoczył nagrobek jedyny w Polsce o tym nazwisku , i już resztę można było łatwo ustalić .

8. Jesteś również znany z „ UFO skywatching – u „ – wyjaśnij dokładnie na czym to polega w twoim wykonaniu.

Jeśli chodzi o obserwacje to tworzymy tu grupę ludzi i obserwujemy niebo, teraz temu już nie poświęcam tak wiele czasu jak jeszcze rok temu, ale były czasy, gdzie pilnowaliśmy nieba i w 2015 roku w kwietniu udało się nagrać pokaz dziwnych świateł na niebie.Mariusz Buzek, kolega, też jemu się udało parę razy, ogólnie aby coś trafić jest ciężko, wiele obserwacji nam umknęło ale może w końcu coś grubego trafimy.W sierpniu 2015 roku widziałem obiekt trójkąt wyłonił się z chmur, wykonał zakręt, obraz się zamazał i zniknął, po chwili kawałek dalej rozświetliły się dwie plamy światła i zgasły następnie pojawiła się jedna wygasła potem znowu dwie.Byłem w posiadaniu nowego sprzętu i już mierzyłem aby to nagrać ale kamera nie łapała światła nie umiałem ustawiać filmowanie w dużym iso , to najtragiczniejsze co może spotkać obserwatora to mogła być obserwacja jedyna taka w życiu i ostatnia.

9. Jakie są twoje najbardziej ekscytujące „ zdobycze „ , które masz w swoim archiwum jeśli chodzi o tego typu sprawy ? 

Jak wspomniałem wyżej, nagranie z 22 kwietnia 2015 z którego wiele mnie ominęło, ale kluczowy moment udało się uchwycić , potem nagranie z sierpnia gdzie obiektu nie udało się w trybie wideo uchwycić więc zrobiłem zdjęcia przy dużym iso kiedy obiekt wleciał w chmurę i jego światło było nadal widoczne następnie zniknął na godzinie dwunastej, w sieci można te filmy zobaczyć, np. ufo Poznań 13 Czerwiec 2013 . Na kamery udało mi się złapać na jednym nagraniu jakiś cień to z nawiedzonego domu i mam też nagranie z takiego domu przelot takiej dużej przeźroczystej kuli, ledwo widocznej, nagrania oba właściwie są ciekawe , ze cmentarza też trochę się nazbierało ciekawych zdjęć które są dostępne w sieci.

10. Co myślisz o realnym istnieniu istot bardziej znanych z baśni niż z rzeczywistości takich jak skrzaty, elfy, krasnoludki itp. ? 

Słyszałem opowiadania o tym ,o skrzatach, krasnoludkach itd.Nie mam zdania na temat, ale trzeba przyznać że szkielet Siriusa jest ciekawy , pewnie jakieś tam istoty istnieją co wynika po zbieżności relacji świadków którzy mieli spotkanie z UFO .

11. Nad czy obecnie pracujesz ?

 Trafiła do mnie bardzo ciekawa sprawa z Łodzi związana z duchami, niebawem tam zawitam ale zapowiada się ciekawie.Także po krótkiej przerwie biorę się znowu do pracy nad Transkomunikacją.


12. Może na koniec chciałbyś się podzielić czymś od siebie co wydaje ci się istotne ?

Na koniec chciałbym uświęcić pamięć nieżyjącym już dziś badaczom, autorytety ufologii, aby o nich wszyscy pamiętali : Budd Chopkins i Profesor John Mack z Universytetu Harvarda , ludzie ci otworzyli oczy światu na problem wzięć , przebadali tysiące osób ustalając potężną statystykę niepokojącego zjawiska dotyczącego ingerencji ufo w ludzką genetykę , John Mack lekarz psychiatra narażał się na duże ryzyko robiąc wykłady na Universytecie o tej tematyce , do dziś ich prace są największą zdobyczą informacji współczesnej ufologii . Gorąco też zachęcam wszystkich do eksperymentów nad transkomunikacją na początek wasze telefony wam wystarczą .

Podziękowania dla Piotrka Gadaj, twórcy Orbita N.Zaczynam być coraz bardziej zaskoczony jego poważnym podejściem do tematu i rozwijaniem kolejnych odnóg Orbity N . Bravo Piotrze tak trzymaj. Pozdrawiam wszystkich Serdecznie .

Rozmawiał Piotr Gadaj


2 komentarze:

  1. Irek , podaje link do swojego profilu fb, https://www.facebook.com/profile.php?id=100010647400255 Wszystkich zainteresowanych tematyką zapraszam, zbieram informacje na temat nawiedzonych miejsc w Polsce .

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy wywiad :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń