Polecam

wtorek, 24 października 2017

Wywiad z Przemysławem Więcławskim

Przemysław Więcławski - badacz UFO z Warszawy, twórca bloga : UFO Skywatching ( http://ufoskywatching-pl.blogspot.com ). Działający czynnie w środowisku od 2011 r.

1.Jak to było, że zacząłeś interesować się UFO ? a jak z rozpoczęciem przygody jako badacz ? w którym roku to było ? 

Dziękuję przede wszystkim za zainteresowanie moimi poczynaniami na płaszczyźnie ufologicznej. Początki mojego zainteresowania tym zjawiskiem sięgają lat 90-tych, kiedy to na ekrany telewizji wszedł słynny serial „Z archiwum X”. Przez dłuższy czas, bo aż do roku 2010/11 tematem interesowałem się mniej, ale z uwagi na roczną przerwę w studiach postanowiłem zagłębić się w to ponownie. To wtedy nawiązałem współpracę z portalem Infra, Arkiem Miazgą i Dariuszem Cichockim, dawnym ufologiem z grupy Bzowskiego. Poprzez Darka Cichockiego poznałem także śp. pana Pawła Żarnocha, parającego się bardziej energiami, choć miał także swój wkład w rozwój ufologii.
Choć z początku nie byłem co do tego przekonany, to w końcu zapadła decyzja, że założę bloga, na którym będę publikował jakieś swoje nazwijmy to „osiągnięcia” z zakresu monitorowania przestrzeni, czyli tzw. polowania na UFO. Z czasem blog przerodził się bardziej w stronę internetową, na której publikowałem różne incydenty ufologiczne – te archiwalne, zarówno bardziej jak i mniej znane, ale także nowe zdarzenia, do których udało mi się z czasem dotrzeć.

2.Na czym polegają twoje działania jako badacza ? 

Myślę, że nie mogę nazwać siebie tak do końca badaczem, a to z uwagi, że obecnie do zdarzeń, gdzie faktycznie konieczne jest zaangażowanie badacza przygotowanego merytorycznie, z arsenałem różnego rodzaju przyrządów do badania śladów po UFO po prostu nie dochodzi albo dochodzi bardzo rzadko. Najczęściej moje działanie polega na przeprowadzeniu rozmowy na żywo ze świadkiem lub jeśli to nie jest możliwe, to poprzez korespondencję mailową. Zawsze staram się także odnaleźć innych świadków, co jak wiadomo jest niezwykle trudne i zazwyczaj kończy się fiaskiem, no chyba, że mamy do czynienia z naprawdę spektakularnym zdarzeniem, gdzie przypadkowych świadków jest sporo. I choć wypraw terenowych co najmniej kilka odbyłem, to niestety nie było mi dane przeprowadzić prawdziwego badania miejsca zdarzenia, gdzie mógłbym np. pobrać próbki gleby czy zmierzyć na miejscu promieniowania elektromagnetycznego. Zwyczajnie spóźniłem się o tych paręnaście lat, bo mniej więcej wtedy dochodziło do ostatnich w Polsce ciekawych zdarzeń ufologicznych.

3.Za jaką koncepcją pochodzenia UFO się opowiadasz ?

Na początku mojego zainteresowania tą dziedziną nieznanego przekonany byłem o pozaziemskim pochodzeniu UFO, jak większość badaczy z resztą. Jednak z czasem po wielu rozmowach z innymi badaczami ale także po analizie incydentów, które sam zebrałem, doszedłem do tego samego wniosku, do którego dochodzą obecnie Arek Miazga, Piotr Cielebiaś i inni – tzn. że UFO nie da się jednoznacznie sklasyfikować np. jako pozaziemskie czy ziemskie. Wszystko wskazuje na to, że pochodzenie zjawiska może być różne, od pozaziemskiego przez innowymiarowe, na psychologicznym kończąc. Wszelkie statystyki pokazują, że mimo wszystko gro zjawisk nie pochodzi z kosmosu, jednocześnie nie będąc wcale działaniem człowieka. Kilka do maksymalnie kilkunastu procent może faktycznie dotyczyć obcych z kosmosu.

4.Co sądzisz o realnym istnieniu istot znanych bardziej z baśni i legend niż z rzeczywistości takich jak skrzaty, elfy, krasnoludki itp. ? 

Ostatnimi czasy skupiłem się bardziej na tego rodzaju historiach właśnie, co odnotować można czytając mojego bloga. To wszystko dzięki dwóm braciom Ruskom, którzy z inną inteligencją stykają się oboje już od czasów dziecięcych, a i nie trzymają tych historii tylko i wyłącznie dla siebie. Ciężko jest cokolwiek na ten temat powiedzieć na 100%, wszystko jest raczej spekulacją, acz z pewnością tego typu istoty ludziom się pokazywały od zarania dziejów i pokazują też dziś. Siła, która za nimi stoi bywa zwodnicza i czasem wręcz bardzo negatywnie nastawiona do ludzi, lecz oczywiście nie jest to regułą. Na pewno chciałbym wierzyć, że takie stworzenia istnieją rzeczywiście, tzn. z krwi i kości, tyle, że w alternatywnych rzeczywistościach. Lecz czy tak jest?

5.Których badaczy, publicystów fenomenu UFO cenisz sobie najbardziej ? Z którymi ci się najlepiej współpracuje ?
 
Grono badaczy zajmujących się fenomenem UFO w sposób racjonalny i otwarty jednocześnie, bez zamykania się na niewygodne kwestie z tematem związane jest bardzo małe. Na palcach jednej ręki można policzyć osoby, które śmiało można np. polecić osobom, chcącym przedstawić jakąś swoją przygodę z nieznanym. Na pewno zaliczyć mogę do nich Arka Miazgę, Damiana Trelę, Arka Kocika czy Piotrka Cielebiasia.

6.Czy Wojsko Polskie zajmuje się zgłębianiem tajemnicy UFO ? Jak sądzisz ? 

Nic nie wiadomo na pewno, uważam jednak, że nasze wojsko raczej zjawiska nie bada, ograniczając się jedynie do prowadzenia statystyk (a i to nie pewne).
Mało tego, jestem wręcz zdania, że my, tzn. osoby siedzące w tym temacie dosyć głęboko, wiemy nie mniej niż sfery wojskowe na temat natury UFO, a być może nawet więcej.

7.Które przypadki badane przez ciebie uważasz za najbardziej ciekawe, intrygujące ? 
Ostatnimi czasy zapadł mi w pamięć incydent z Karczemek. Zdarzyło się to w 2015 roku i stanowi to pewien ewenement w dobie UFO raczej zanikającego. Sprawa była również o tyle ciekawa, że wygląd UFO był dość oryginalny, tzn. składał się z czegoś na kształt świecących na kolorowo monitorów… Inna ciekawa sprawa to zdarzenie z 2011 roku, gdzie świadek przejeżdżając przez miejscowość Baniocha pod Warszawą dostrzegł z bardzo małej odległości spory obiekt, który dosłownie po ułamku sekundy zanikł i zdawał się zostać przyłapany na gorącym uczynku. Cenię to zdarzenie o tyle bardziej, że udało mi się ze świadkiem spotkać i przekonać się, jak bardzo to nim wstrząsnęło. Zachęcam do zapoznania się z tymi sprawami na blogu.

8.Czy osoby z twojego sąsiedztwa, znajomi wiedzą o twojej pasji ? Jeśli tak to jak się na to zapatrują ? 

 Raczej mało znajomych wie, że prowadzę bloga, choć już, że interesuję się takimi ciekawymi rzeczami wie osób więcej. Osobom mocno sceptycznym, takim, których takie kwestie w ogóle nie obchodzą nie informuję o swoich zainteresowaniach bo nie widzę takiej potrzeby, wychodzę z założenia, że szkoda strzępić język, jeżeli i tak kogoś do czegoś nie przekonam, bo wie lepiej.

9.Nad czym obecnie pracujesz ? 

Z racji, że jak już wcześniej wspomniałem UFO jest w zaniku, być może w jakiejś formie przejściowej, to jakichkolwiek relacji otrzymuję znacznie mniej, a w zasadzie to prawie wcale. Stąd też na mojej stronie nie dzieje się nic ciekawego niestety. Mimo wszystko będę starał się w najbliższym czasie stworzyć coś samemu, czym będę mógł zainteresować czytelników bloga. Obecnie skupiłem się bardziej na mojej drugiej największej pasji, to jest fotografii, a konkretnie fotografii lotniczej. Mam w planach do końca tego roku powołać do życia stronę internetową, gdzie wszystkie moje zdjęcia mogłyby widnieć. Robię to z tego względu, że mam dosyć ambitny plan przebranżowić się i pójść w stronę fotografii właśnie, ale nie chciałbym zapeszać, bo nie wiadomo co i czy w ogóle cokolwiek z tego wyjdzie… 

Pozdrawiam wszystkich z otwartym umysłem, pasjonatów ufologii i nie tylko, oraz zachęcam do odwiedzania czasem mojego bloga ;)

Również pozdrawiam i dziękuję za poświęcenie swojego cennego czasu. 

Rozmawiał Piotr Gadaj





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz