Polecam

sobota, 9 stycznia 2021

UFO nad Bydgoszczą

Przedstawiam państwu raport z obserwacji niezidentyfikowanego obiektu latającego, której dokonała pani Joanna w Bydgoszczy. Jest to w klasyfikacji Josefa Allena Hyneka CE-1, czyli bliskie spotkanie pierwszego stopnia.


Przypomnę czym jest CE-1 według klasyfikacji Josefa Allena Hyneka.

CE1 - ang. Close Encounter of the First Kind, pol. bliskie spotkanie pierwszego stopnia. UFO obserwowane z odległości nie większej niż 200 metrów, bez oddziaływania na otoczenie i człowieka.

Raport : 

1) Data i godzina zdarzenia : Listopad ( lub późny październik) 1986 r., przed 22 

2) Dokładne miejsce obserwacji : Skrzyżowanie ul. Stawowej i ul. Broniewskiego, Bydgoszcz, województwo Kujawsko - Pomorskie, Polska

3) Kierunek, w którym znajdował się obiekt : Wschód

4) Pozorna wielkość obiektu (w porównaniu do tarczy księżyca w pełni) : Dużo większy

5) Wygląd obiektu (kształt, kolor) : " Wyglądał jakby złączyć dwa głębokie talerze. Z tym że punkt styku nie był płaski tylko trochę szerszy. Trudno mi opisać kolor samego obiektu gdyż cały był mocno oświetlony. Ale to wszystko wydawało się składać z dwóch kolorów. Żółtego i seledynowego, które miejscami się zlewały. Miałam wrażenie że cały obiekt bardzo szybko wiruje wokół swojej osi. Tak wyglądało biorąc pod uwagę że światło robiło takie wrażenie "

6) Czy na powierzchni obiektu widać było okna, lub inne elementy? : " Na najszerszej części, tym styku "talerzy" który nie był zupełnie płaski, miałam wrażenie że widzę mnóstwo niewielkich prawie owalnych okienek. Jedno przy drugim "

7 ) Czy obiekt emitował światło, czy sam był jakby wykonany ze światła? : Emitował światło 

8 ) Czy emitował dźwięki ? : nie

9) Jak obiekt zniknął ? : odleciał

10) Ile trwała obserwacja ? : Kilka minut 

11) Czy mogło być więcej świadków ? : " Na ulicy było pusto. Czy ktoś widział z innego miejsca lub z okna, nie wiem "

12) Pozorna odległość obserwatora od obiektu – nie większa niż 200 m ? większa niż 200 m ?  : Mniej niż 200 m 

13) Jakie emocje towarzyszyły ?  : " Wielkie zaskoczenie, niedowierzanie, trochę lęk ale bardziej ciekawość. Może trochę szok " 


Relacja świadka :

" Miałam 15 lat. Wracałam od koleżanki do domu. Musiała być mniej więcej 21: 50 bo zawsze musiałam być w domu o 22. Koleżanka mieszkała w domku jednorodzinnym zaraz przy skrzyżowaniu. Przeszłam ulicę i spojrzałam w bok. Tam była druga ulica a za nią stał dość charakterystyczny budynek. Dość długi. Na obu końcach dwa wyższe fragmenty. Połączone były parterową częścią gdzie, o ile pamiętam, mieściła się chyba pralnia. Wtedy to zobaczyłam. Było olbrzymie. Optycznie, z mojego punktu widzenia zajmowało całą przestrzeń pomiędzy tymi wyższymi fragmentami budynku, chociaż widziałam że było dalej. Wyglądało tak jak napisałam wcześniej. Widziałam jakby się bardzo szybko obracało. Żółto seledynowe kolory w rozmaitym natężeniu robiło wrażenie jakby się rozmywało w poziomie na tym obiekcie. Jednak momentami widziałam jakby okienka na tej najszerszej części. Zatkało mnie i patrzyłam na to dłuższą chwilę. Nie mogłam oczu oderwać. W końcu pomyślałam że może ktoś jeszcze to widzi. Obejrzałam się ale ulica była pusta. Gdy po chwili znowu spojrzałam w to miejsce, obiektu już nie było. Została tylko smuga jakby zrobiona z resztek tego światła w tych samych kolorach, która po chwili się rozmyła. Była skierowana w górę i lekko w stronę południowo-wschodnią. Stałam jeszcze chwilę i potem poszłam do domu. To była chwila ale nigdy tego nie zapomnę. Tego się nie da zapomnieć "

                                                                                               obraz z google jako dodatek

Jeśli ktoś z państwa był obserwatorem niezidentyfikowanego obiektu latającego lub innego Nieznanego zjawiska i chciałby się tym podzielić to proszę pisać do mnie na priv na facebooku lub na maila : ponury1@poczta.onet.eu . Na życzenie zapewniam anonimowość.

Opracował Piotr Gadaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz