Polecam

sobota, 26 maja 2018

Atak przejmowaczy grup na Orbita N


Materiał jest o przejęciu grup Orbita N i innych o tematyce Nieznanego na fb i odzyskaniu niektórych z nich.

Piątek wieczór 25-05-2018 r.
Wchodzę na fb – okazuje się, że moje konto zostało usunięte z powodu podszywania się pod inną osobę. Wchodzę na swoje drugie konto – wszystko gra, ale jest informacja, że mój znajomy zgłosił, że ktoś się pode mnie podszywa i że już zajęli się tę sprawą.Paradoksalnie podszywam się pod samego siebie ! No tak, jest 25 maja, dziś weszły w życie przepisy GIODO, które zabraniają posiadania dwóch kont na facebooku.Usunęli mi konto, które mam od 2011 r, a zostawili te które założyłem nie całe 2 miesiące temu.Czemu ? bo te akurat było zweryfikowane – podałem numer telefonu i potwierdziłem na fb kodem, który dostałem sms-em.
Chwila konsternacji.Co robić ? Jest możliwość odwołania się – trzeba wysłać im skan dowodu osobistego lub innego dokumentu, gdzie będzie widać moje imię, nazwisko i datę urodzenia, aby potwierdzić tożsamość tę którą podałem w formularzu zakładając profil na fb.No dobra wysyłam im ten skan.Czekam, zaglądam w krótkim czasie, raz, drugi, trzeci, ale moje konto wciąż jest nieaktywne, nie mija nawet 30 min, zaglądam kolejny raz i konto zostało odblokowane, a te drugie jednak usunięte, bo nie można posiadać już dwóch profili na swoje dane.Ok, cieszę się. Zaglądam na skrzynkę, a tam informacja od Renaty, że „ hakerzy „ zaatakowali i przejęli grupę Orbita N Zjawiska paranormalne i tajemnicze.Wchodzę, zresztą miałem wejść, bo grupa nie wyświetlała mi się  z drugiego profilu i czułem, ze coś tu nie gra.Patrzę bałagan – troll posty, troll komentarze, grafika tła zmieniona i nowa administracja, a wśród nich pojawiło się nagle moje konto, którego jeszcze przed chwilą nie było, bo fb usunął.Kasuje ich wszystkich po kolei, potem posty i członków, których pododawali.

Jak się dostali do administracji i jakim cudem pousuwali innych ? Jednemu z najbardziej zaufanych administratorów Hubertowi, przejęli konto po tym jak kliknął w link i ponownie się przez niego zalogował wpisując swoje hasło.No i pousuwali całą ekipę administracyjną, ale założyciela nie da się usunąć, dlatego też zgłosili mój profil do fb powołując się w uzasadnieniu na nowe przepisy GIODO.
Dziękuje Alanowi z administracji facebooka za szybkie rozpatrzenie mojego odwołania i przywrócenie profilu.
Dzięki temu, że byłem administratorem grupy Geneza Paranormal to również ją uratowałem w taki sam sposób jak Orbitę N, którą przejęli.Dodam, że przejęli również moją inną grupę Orbita N filia Mazowsze, która też została ocalona.Działania prowadzili z przejętego konta Huberta.Grupa Inna Rzeczywistość jak na razie zostaje w ich rękach, a tam dzieje się cały czas bajzel.

Jak macie pytania to piszcie w komentarzach na blogu, a ja postaram się do nich ustosunkować.

Opracował Piotr Gadaj


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz