Polecam

środa, 12 lipca 2017

Wywiad z Marcinem Zającem

Marcin Zając - badacz zjawisk paranormalnych z Małopolski, autor bloga Tajemnice Ziemi.


1.Opowiedz kiedy i jak to było z tym, że zacząłeś interesować się zjawiskami powszechnie zwanymi paranormalnymi ? a jak z rozpoczęciem przygody jako badacz ?

Od dziecka interesowałem się tak zwanymi zjawiskami paranormalnymi, nie pamiętam dokładnie daty kiedy to się stało, ale można rzec, że odkąd pamiętam. Przygodę zaczynałem od polowania na duchy, zainspirowało mnie pewne zjawisko o nazwie EVP (Electronic Voice Phenomena) . Pamiętam swój pierwszy raz, sam na cmentarzu, i próba nawiązania kontaktu ze zmarłymi. Teraz jest łatwiej, dużo łatwiej. Wiem co mam robić a czego mam nie robić. Z czasem zdobywa się doświadczenie jak w każdym fachu.

2.W jakim regionie działasz ? Na czym polegają twoje działania ?

Nie działam w żadnym regionie, moja praca odbywa się na terenie całej Polski, więc mogę być gdziekolwiek mi czas pozwala. Moje badania polegają na zbieraniu, dokumentowaniu takowych zjawisk . Rozmowa ze świadkami daję dużą satysfakcję, nie jestem fotelowym badaczem, kontakt z osobą która doświadczyła dziwnych zjawisk jest bardzo ważny, choć muszę przyznać że ludzie się boją, że zostaną wyśmiani lub uznani za wariatów, więc kontakt ogranicza się w 80 % do internetowego lub telefonicznego.

3.Których badaczy, publicystów cenisz sobie najbardziej ? z którymi najlepiej ci się współpracuje ?

Nie mam ulubionego publicysty , zamykanie się na światopogląd kilku osób może doprowadzić do krótkowzroczności na temat tych zjawisk, lubię czytać wszystko to co mnie interesują i sam wyrabiać sobie wnioski na dany temat. Moja praca z innymi badaczami polega na tym , że wymieniamy się tematami jakie w danym momencie prowadzę, szukamy wspólnych podobnych spraw, jeśli takie się pojawiają wymieniamy dane ze sobą.

4.Za jaką koncepcją pochodzenia UFO się opowiadasz ?

Za przybyszami z przyszłości lub przeszłości, a nawet z innej rzeczywistości , innej ziemi. Wszystkie opisy obcych w 99% są humanoidalne, życie na innych planetach na pewno rozwija się w inny sposób, inna grawitacja, inna odległość od słońca, czy mniejsze ilości wody na planecie powoduje inną ewolucje. Nasi przybysze z dalekiego kosmosu będą wyglądać inaczej od nas, choć jest możliwość, że będą podobni do naszego gatunku, kosmos jest wielki więc są wielkie możliwości.

5.Co sądzisz o realnym istnieniu istot znanych bardziej z baśni i legend niż z rzeczywistości takich jak skrzaty, elfy, krasnoludki itp. ?

Przyznam, nigdy nie widziałem takich istot, ale coś w tym musi być. Kiedyś ludzie widzieli krasnale, skrzaty, wróżki, i inne stworzenia z baśni i legend, dzisiaj widzą Szaraki, gady i inne stworzenia. Być może zjawisko Ufo ewoluuje razem z człowiekiem, by dostosować się do panujących warunków na ziemi. Choć do dzisiaj widziane są stworzenia z legend, nie potrafię tego wyjaśnić, raczej tego nikt nie potrafi, ale coś w tym musi być skoro są widywane.

6. Z czym ludzie najczęściej się do ciebie zgłaszają ?

Dostaje zgłoszenia o nawiedzonych miejscach, o widzianych duchach. Dostaję masę zdjęć jak ktoś uwiecznił ducha czy orby. Proszą o weryfikację nagrań evp lub zdjęć. Mogę powiedzieć że 70 % to zjawiska typu duchy a reszta to ufo, dziwne postacie lub zdarzenia nie wytłumaczalne. Zgłaszają się też ludzie którzy szukają pomocy w pozbyciu się natręta, nęka rodzinę, nie daję żyć i wszystko w około się wali. Nie przeprowadzam egzorcyzmów, daję tylko radę co mogą zrobić, jeśli to nie działa posyłam sprawę dalej.

 7. Jakie zagadnienia paranormalne najbardziej cię pociągają, fascynują ?

Demonologia, baśnie, legendy, i oczywiście ufo. Choć jestem trochę wybredny, lubię mroczne zjawiska, jak dla mnie kosmici którzy głoszą dobrą nowinę to oklepany temat na maxa. Kosmici którzy głoszą dobrą nowinę jakoś do mnie nie przemawia ten temat.

8. Miałeś jakieś osobiste przeżycia z czynnikiem nieznanym ?

Tak, było kilka razy. Można powiedzieć że ktoś mnie nawiedzał. Po jednej z wypraw coś przyszło za mną do domu. Przedmioty przemieszczały się w domu, można było słyszeć głosy, jak w typowych nawiedzonych domach. Niestety musiałem się tego pozbyć, bo nie dawało żyć. Odprawiłem prosty rytuał odesłania.

9.Nad czym obecnie pracujesz ?

Teraz pracuję nad sprawą pewnych nawiedzeń w jednej wsi. Zjawiska dzieją się na przestrzeni 50 lat, nie mogę powiedzieć że przytrafiają się cyklicznie, ale co jakiś czas jest jakiś fenomen. Nie mogę za dużo powiedzieć ponieważ jest dużo niewiadomych. Badania wymagają czasu i zbierania informacji.

10. Chciałbyś poruszyć jakąś kwestię, która wydaje ci się dość istotna ?


Jest jedna sprawa, zawszę chciałem poruszyć temat Polskich badaczy zjawisk paranormalnych, dlaczego nie mogą współpracować ze sobą ? Dlaczego tak są zawistni i trzymają wszystko dla siebie ? Ja z chęcią udostępniam swoje sprawy jeśli pokrywają się z tematem danego badacza. Oczywiście nie udostępniam danych osobowych, chronię w ten sposób świadków którzy się do mnie zgłaszają.

Rozmawiał Piotr Gadaj 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz